Примхи ціноутворення: Як «Укрзалізниця» влітку «наварює» гроші на пасажирах

Вартість квитків на українські потяги останніми роками підвищується так часто, що вже і не встежиш. Але в деяких випадках пасажирам важко зрозуміти примхи ціноутворення, хоча у перевізника на все є свої пояснення

Одна з читачок  звернулася з питанням стосовно вартості квитків на потяги «Укрзалізниці». Наприкінці липня жінка подорожувала потягом до Карпат і квитки брала заздалегідь. Втім, виявилося, що на один і той самий потяг вартість квитків значно різнилася. Наприклад, вартість місця у купе на потяг № 081 К «Київ-Ужгород» до Сваляви з виїздом 31 липня коштував 338 гривень.

Квиток у зворотній бік на цей самий потяг у купе зі Сваляви до Києва з виїздом 14 серпня коштував вже 442 гривні. День виїзду в обох випадках був однаковий– вівторок, але різниця у вартості квитка склала більше 30%.

Більше того, квиток у зворотній бік жінці вдалося придбати не за 45 днів до виїзду, як це має бути, а за 40 днів. За її словами, п’ять перших днів з дня початку продажу квитків на сайті «Укрзалізниці» не відображалися вагони з місцями у купе, а були лише «Люкс».

Чому вартість проїзду з різницею у два тижні складає 30% і чому квитки не з’являються в належний термін.

Слід нагадати, що у травні «Укрзалізниця» на 12% підвищила вартість квитків на усі пасажирські потяги. Крім цього, з 1 червня квитки подорожчали ще на 6% у зв’язку з настанням літнього сезону. Це стало можливими завдяки наказу Мінінфраструктури, згідно якого вартість квитків тепер розраховуватиметься залежно від пори року.

Якщо пасажиру день тижня для подорожі не принциповий, то краще обирати вівторок і середу – в ці дні квиток коштує на 10% дешевше від базової вартості. У свою чергу, в п’ятницю та неділю квитки дорожчі на 10% від базової вартості: в «Укрзалізниці» знають, що більшість пасажирів їдуть кудись у п’ятницю, а повертаються додому у неділю, тому у такий спосіб просто вирішили додатково підзаробити на пасажирах. В понеділок, четвер та суботу вартість квитків є звичайною.

Заходимо на сайт «Укрзалізниці» у розділ продажу квитків. Обираємо потяг №081 К «Київ — Ужгород» до Сваляви, як в нашої читачки. Дійсно, якщо, наприклад, їхати цим потягом у п’ятницю, то вартість місця у купе складе 530 гривень. З виїздом у четвер квиток коштує 486 гривень, а у вівторок – 442 гривні. У випадку нашої читачки, з Києва до Сваляви і у зворотному напрямку вона їхала в один день – «найдешевший» вівторок. Різниця була лише в датах виїзду, і вартість квитків була різною.

В «Укрзалізниці» пояснюють, що 10 липня 2018 року потяг №81/82 «Київ — Ужгород» пройшов переатестацію згідно положення про фірмові поїзди. Після цієї переатестації в нього змінився коефіцієнт фірмовості – з 2,5 до 4, а тому вартість квитків після цього підвищилася. В «Укрзалізниці» запевняють, що цей потяг став комфортнішим, а якість послуг покращилася. Дивина в тому, що наша читачка купувала квиток в бік Сваляви 17 червня, а у зворотному напрямку – 5 липня, тобто в обох випадках квитки купувалися до переатестації потяга 10 липня. Тобто потяг №081К ще не був офіційно переатестований, але квитки на нього продавали вже за завищеною, як у «покращеному» потягу. Можна було б припустити, що поїзд «наростив» статус в період між поїздками, але, знову ж таки, обидва переїзди – і до Сваляви, і у зворотньому напрямку – були вже після зміни коєфіцієнту фірмовості. Тобто пояснення стрибка цін все так же нема.

Стосовно того, що квитки інколи неможливо придбати за 45 діб до відправлення, як це має бути, в «Укрзалізниці» кажуть, що в деяких випадках продаж квитків може відкриватися пізніше у зв’язку з ремонтом інфраструктури, призначенням додаткових поїздів або іншими змінами в розкладі.

В цьому контексті варто згадати і про іншу проблему, з якою стикаються потенційні пасажири: в деяких випадках в перший же день продажу квитків на певну дату, вже з самого ранку, їх лишається дуже мало, хоча продаж триває лише кілька годин. Що наштовхує на думку, що у перші години продажу більшість квитків скуповують так звані перекупники. Крім того, доступними часто бувають лише декілька вагонів, а не весь поїзд. Втім, в «Укрзалізниці» переконують, мовляв, великий попит на квитки пояснюється зручністю та доступністю залізничного транспорту, і попит цей очікувано зростає напередодні свят і в період літніх відпусток.

Не встигли на потяг – отримайте «десятину»

Пасажирам не слід забувати про те, що навіть якщо вони не встигли на потяг, чи в них змінилися плани, є можливість повернути хоч якісь гроші за квиток. Для цього потрібно звернутися з квитком та паспортом до будь-якого пункту продажу квитків «Укрзалізниці».

Якщо пасажир повертає квиток за 24 години до відправлення потягу, йому віддадуть повну вартість квитка та плацкарти. У період від 24 до 9 годин до відправлення потягу пасажир може розраховувати на повернення повної вартості квитка та 50% плацкарти. Якщо квиток здається менш ніж за 9 годин до відправлення потягу, виплачується повна вартість квитка, позаяк вартість плацкарти не повертається. Квиток можна повернути навіть після відправлення потягу, але не пізніше, ніж за годину: тоді виплачується 10% вартості квитка і плацкарти.

Добавить комментарий

X

Pin It on Pinterest

X