Харківські вчені отримали 1 млн євро під «екологічний» проект

За рамковою програмою Європейського Союзу HORIZON 2020 науковці ХАІ отримали 1 млн євро під проект зі зменшення шкідливих викидів авіаційних двигунів.

Повідомили у прес-службі Харківської обладміністрації з посиланням на заступника голови ОДА Анатолія Бабічева.

«У 2015 році Україна стала асоційованим членом рамкової програми, що надало українським учасникам рівноправний статус з їхніми європейськими партнерами, а також відкрило можливості впливу на формування змісту програми», — розповів Бабічев.

За інформацією директора департаменту з підвищення конкурентоспроможності ОДА Надії Кривицької, у Харківській області до реалізації проектів залучені Національний аерокосмічний Університет ім. Жуковського «ХАІ» (Проекти AERO-UA, RADIAN, DiCoMi, AMBEC, ECHO, DENOX), Фізико-технічний інститут низьких температур ім. Вєркіна (проект TUMOCS), Національний науковий центр Харківський фізико-технічний інститут (проект EUROFUSION), Харківський національний університет ім. Каразіна (проект MagIC) та Харківський національний економічний університет ім. Кузнеця (проект EQUAL-IST «Gender Equality Plans for Information Sciences and Technology Research Institutions»).

Одним з наймасштабніший за фінансуванням став проект вчених ХАІ DENOX.

Це найбільша європейська науково-дослідна програма в галузі авіації, в якій беруть участь близько 500 промислових і науково-дослідних організацій з 27 країн світу. Програма сприяє розвитку інновацій та технологій, що дозволяють знизити рівень шкідливих викидів та шуму в цивільній авіації.

У найближчі чотири роки вчені ХАІ мають втілити технологію для радикального зменшення викидів оксидів азоту в авіаційних газотурбінних двигунах. Українські дослідники є єдиними виконавцями науково-технічних робіт у проекті.

Під виконання проекту виділено 1 млн євро.

Викиди оксидів азоту негативно впливають на здоров’я людини та стан довкілля. Тому Європейська рада з авіаційних досліджень пропонує до 2050 року знизити такі викиди з авіаційних двигунів на 90%. Наша команда розпочала дослідження у цій галузі майже 20 років потому. За цей час ми розробили технологічні рішення, які можуть радикально знизити викиди оксидів азоту в авіаційних газотурбінних двигунах. Але поки що це перевірено лише теоретичними розрахунками. Для успішного впровадження винайдених методів не вистачає експериментальних перевірок. Тепер вони будуть реалізовані у проекті» – розповів науковий керівник проекту Дмитро Долматов.

 

Добавить комментарий

X

Pin It on Pinterest

X